GTM-WMNVWQB Zoneterapi | karath-klinik

Zoneterapi 👣

Jeg er uddannet Zoneterapeut på Naturmedicinsk skole, også kaldet "Under elmene" 1993. Tommy og Didde, to fantastiske mennesker både fagligt og personligt, formåede ikke blot at undervise fantastisk med høj faglighed, men også skabe et hold, der fungerede på det personlige plan også.

Hvad er zoneterapi og hvordan fungerer det ?

​

Mange steder på kroppen, blandt andet under foden, afspejles hele menneske kroppen.

​

Når kroppen er i ubalance, fører det til træthed, sygdom, smerter og utilpashed. Disse ubalancer kan genoprettes med zoneterapi, men der er selvfølgelig også andre faktorer, der kan spille ind, f.eks. kost, omgivelser, vitaminer og mineraler.

​

Som Zoneterapeut vurderer man hele indtrykket af foden, hud, forandringer, knogler osv. Man behandler de belastede områder, ved at trykker på punkter under foden. Når man bliver behandlet på et belastet område, kan det føles som stikken/prikken, og man kan være meget øm på punktet. Behandlingen kan foregå både ovenpå og neden under foden, samt på siden af benet.

​

Selvom man ikke har helbredsproblemer,  kan man bruge zoneterapien, for at opretholde  en god balancen i kroppen.

Reaktioner på zoneterapi:

​

Når man får zoneterapi, vil kroppen oftest reagere på behandlingen. Disse reaktioner kan være forskellige, men ofte føler man :

Velbehag

Afslappet, træthed, dyb søvn

Ændret afføringsmønster, øget tarmfunktion

Udskillelse af sekret gennem svælg eller/og næse

Opblussen af gamle og nuværende sygdomme

Humørsvingninger

​

Som oftest vil et problem blusse op i en kort periode, for så at forsvinde helt, det er gode tegn på, at kroppen udrenser.

​

Reaktionerne kan være meget forskellige, men det er altid positivt at kroppen reagerer, det er tegn på, at den arbejder med os.

​

Oplys venligst hvis du er gravid, har pacemaker, kroniske lidelser eller er nyopereret, så jeg kan tage de specielle hensyn i behandlingen.